Sociale media zijn niet meer weg te denken uit velen hun dagelijks leven. Die velen zijn consumenten, maar eveneens B2B-inkopers of kaderleden. Sociale media zijn ondertussen zo wijdverspreid, dat de kans groot is dat de doelgroep van jouw onderneming ook op sociale media te vinden is. Is dat op Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest of LinkedIn? Die analyse maken we graag samen met jou.

Sociale media zijn een belangrijke steunpilaar voor merken. Het verhaal dat jouw bedrijf op sociale media vertelt, kleurt je merk bij prospects, sollicitanten, eigen medewerkers of bestaande klanten. Jouw merk en geloofwaardigheid valt of staat ermee.

Sociale media als gezicht van je bedrijf

Als bedrijf heb je snel jouw sociale media accounts aangemaakt. Klaar? Neen, vaak zien we dat bedrijven met losse flodders schieten op sociale media. Je vertrekt best vanuit één heldere strategie en merkidentiteit. Dat maakt het niet alleen veel eenvoudiger om te communiceren.

Daarnaast is community management belangrijk. Hoe zorg je ervoor dat jouw fans zich betrokken voelen bij je merk en social account? Geen eenvoudig vraagstuk, maar wij hebben er al heel wat klanten mee geholpen.

Contentplanning opmaken en opvolgen

We hadden het over losse flodders en inconsistent posten op socials. Dat gaan we tegen met een degelijk voorbereide contentplanning. Daarin waken we steeds over een gezond evenwicht tussen informeren, inspireren en converteren.

Social Advertising: luidspreker voor je content

De laatste cijfers tonen aan dat je met een Facebook-post op jouw bedrijfspagina gemiddeld amper 6,5% van je eigen fans bereikt. Adverteren is met andere woorden een must om voldoende bereik te halen met je content.

De moeite die je steekt in het maken van jouw post of het schrijven van content wil je natuurlijk voldoende bereik geven. Het zou jammer zijn dat je er talrijke uren aan spendeert en dat je er dan maar 6,5% bereik mee haalt. Gerichte social advertenties zijn daarom dus een noodzakelijk middel.

Social Advertising: branding en nieuwe acquisitie

Daarnaast is adverteren op sociale media erg handig om aan branding te doen en prospects in contact te brengen met jouw merk. Sociale media zijn enorm belangrijk aan het begin van jouw funnel. Met de Facebook-pixel en bijhorende remarketinglijsten kan je vervolgens die personen in je funnel omzetten naar leads en sales.

Daarnaast hebben de meeste sociale media kanalen enorm veel vooruitgang geboekt als het gaat over doelgroeptargeting. Onze social media specialisten beschikken over de nodige ervaring en kennis om voor jouw product of dienst de passende doelgroepen uit te kiezen.

Conversiemeting voor sociale media

Er zijn verschillende doelstellingen voor een social advertentiecampagne: merkbekendheid, bereik, conversies, videoweergaven, verkeer ... We doen zelf suggesties voor wat het beste past bij jouw idee of doel. Vervolgens overleggen we welke parameters gemeten moeten worden om achteraf een juiste evaluatie te kunnen doen.

Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en LinkedIn hebben de laatste jaren veel inspanningen gedaan om hun conversiemeting uit te breiden. Alles begint met de correcte implementatie van de Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag, Twitter Conversion Tracking of Google Ads Conversion Tracking!

Social media marketing, iets voor jou?

Interesse in social media marketing op maat van jouw bedrijf? Daar gaan we graag dieper op in tijdens een verkennend gesprek! Dien hier jouw aanvraag in.


Naar alle diensten