SEA = Search Engine Advertising

Nieuwe schoenen nodig? Op zoek naar de betekenis van PPC (pay-per-click)? Je eerste reflex is om dit op te zoeken via de zoekmachine van Google. De bijhorende zoekresultaten bevatten naast organische resultaten ook advertenties. Daarbij is het belangrijk om jouw product of dienst mee in de kijker te zetten, anders gaat de concurrentie ermee lopen.

Hoger scoren in Google

De droom is om via organische zoekresultaten op iedere interessante zoekterm hoog te scoren voor jouw bedrijf. Vaak is dat niet mogelijk, of toch niet van in het begin. Met Google Ads, het vroegere Adwords, kan je online adverteren in de zoekresultaten.

Vergeet ook Bing niet. Deze zoekmachine telt minder zoekopdrachten dan Google, maar je adverteert er wel goedkoper.

In Google Ads en Bing Ads bepaal je volledig zelf de boodschap en de pagina waarnaar je de bezoeker stuurt. Daarnaast betaal je alleen als iemand effectief ook klikt op jouw advertentie. Dat je dus op korte tijd heel hoog kan staan in de search results is een groot voordeel van Google Ads en Bing Ads.

We zijn Google Partner en Google Elevator-deelnemer. We kunnen dus in korte lijnen communiceren met Google en genieten van hun tips en tricks om advertentiecampagnes te optimaliseren en tot een hoger niveau te tillen.

Als online marketing bureau of agency houden we ook steeds een vinger aan de pols. Dankzij onze contactpersonen bij Google krijgen we sneller toegang tot beta-functies en tools.

Aanpak & Training

Eerst brengen we een aantal kernzaken in kaart. Wat zijn de USP’s van jouw bedrijf? Op welke manieren wordt jouw sales benaderd (telefoon, e-mail, website formulieren ...)? Dit geeft ons extra input voor het opzetten of evalueren van Google Ads-campagnes.

Bij een bestaand account in Google Ads voeren onze specialisten verschillende analyses uit. Deze audit gaat in op verschillende aspecten: biedingen, biedingsstrategie, attributiemodel, zoekwoorden, advertentieteksten, kost per conversie en natuurlijk conversiemeting.

Je kan bij ons ook terecht als je een in-house training wil organiseren voor marketeers of andere functies die daar baat bij hebben. Natuurlijk gaan we eerst na hoe het met de huidige kennis gesteld is, zodat we weten waar we met de opleiding best beginnen.

Investering vs. kosten

De kosten van online advertentiecampagnes zijn afhankelijk van je doelstellingen en groei die je wil behalen. Bovendien is de marktsituatie voor ieder bedrijf anders, zelfs binnen dezelfde sector. Door onze jarenlange expertise weten we wat de mogelijke valkuilen zijn. Hierdoor stellen we de juiste vragen om zo tot de beste oplossing te komen!

Adverteren in Google is een van de belangrijke kanalen om aan nieuwe acquisitie te doen voor je onderneming. Het is een efficiënte manier om veel bezoekers, inclusief veel nieuwe klanten of prospecten, naar je website of webshop te leiden. Een investering, geen kost.

 

SEA, iets voor jou?

Interesse in hoe SEA jouw business kan helpen? Dan gaan we hier graag dieper op in tijdens een verkennend gesprek! Dien hier jouw aanvraag in.

Waar kunnen we jou mee helpen?

SEO

SEO

Onze SEO-experts verhogen de online vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines. Want Google is our friend! Meer info
CRO

CRO

Hoe haal je nog meer uit je website of webshop? Wij definiëren graag de zwakke plekken, om samen actie te ondernemen. Meer info
Analytics / Reporting

Analytics / Reporting

Meten is weten. Weten is ook rapporteren. Google Tag Manager opent daarbij heel wat deuren. Wat zijn jouw KPI’s? Meer info
Audits

Audits

Wil je een ander agency laten kijken naar de prestaties van je huidige campagnes (SEA, Social, SEO, ..)? Wij geven concreet advies! Meer info
Alle diensten