Door onze groei zijn we op zoek naar een copywriter die zowel voor onze webprojecten als marketingklanten met woorden jongleert. Vast in dienst of als freelancer, let's find out. Je komt terecht in een team van 27 waar iedereen naar hetzelfde doel werkt.

Over Yappa

Yappa bedenkt, bouwt en boost innovatieve digitale oplossingen die een positieve impact hebben op de groei van onze klanten. We helpen klanten in het uittekenen van een digitale strategie en ontzorgen hun in het bouwen van technische oplossingen en online marketing.
Lees over onze missie en kernwaarden.

Over de rol...

  • Je schrijft short copy die gebruikers triggert om door te klikken, denk aan social posts, SEO of nieuwsbrieven
  • Je schrijft overtuigende long copy die consumenten of leads over de streep trekt, denk aan cases, blogs of testimonials
  • Je bedenkt micro copy bij onze call-to-actions die deze CTA nog overtuigender maken en werkt samen met onze CRO-expert
  • Je bedenkt copy voor creatieve concepten en campagnes en werkt daarvoor samen met onze digitaal strategen
  • Je komt terecht in een team waar je kan sparren met marketing experten (van SEO tot CRO) en digitaal strategen.
  • Je brengt onze marketingcampagnes, visuals & design naar een hoger niveau met jouw overtuigende en/of creatieve copy

Wat zoeken we in jou?

  • Je hebt al ervaring in het schrijven van Nederlandstalige teksten in een business context (B2B, B2C, ...)
  • Je bent verzot op woorden en woorden op jou. Jouw hand opent zich praktisch standaard in de pengreep (of eerder 'toetsenbordgreep')
  • Je hebt een groot inlevingsvermogen... tot spijt van wie het benijdt (check, lange ij).
  • Je wordt de copy hero van onze creatieve trajecten, door de hero copy van het concept te bedenken en te schrijven. 
  • Je hebt voldoende maturiteit om klanten te woord te staan en je eerlijke mening te geven. Want serieus, die eerste versie ging echt nergens over.
  • Leergierig en nieuwsgierig. Dus niet: gierig naar nieuw(s).
  • Binnen ons marketing team krijg je de vrijheid om jezelf verder te ontwikkelen. In onze teammeeting deel je dat pad ook graag.
  • Je spot opportuniteiten, sobere teksten of misschien zelfs foutjes in deze vacaturetekst en je kan niet wachten om ze ons te vertellen in een persoonlijk gesprek.
  • Extra punten scoren? Met een goede kennis van Frans, SEO of brand archetypes heb je een streep(je) voor.
     
  • PS: we gingen er al van uit dat de dt-regel jou welbekend is :-) 

We bieden je...

  • Een aangename plek om te werken en te groeien in Bilzen, weg van de files. Ons kantoor heeft een ballenbad, do we need to say more?
  • Elk jaar doen we iets zot op teambuilding. Van skydiven tot Spanje, van de boom in tot raften. Oh ja, we zijn ook radiomaker sinds 2022.
  • Flexibele uren, thuiswerk zat al in onze policy voor het corona-beestje. Nu nog iets structureler dus.
  • Een vast contract (3 of 4/5e) met een competitieve verloning. Freelance is ook mogelijk!
  • Een omgeving waar groei centraal staat: met je opleidingsbudget, ruimte om te experimenteren en continue feedback. Voor elke rol is er een hublead die je helpt in jouw groei.
  • Elektronische maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering.
  • Altijd vers fruit en heerlijke koffie én latte macchiatos, all you can eat/drink.
  • Work smart, play hard: versla Wesley en Joeri met je dartpijlen, kom eens langs op een spellenavond of geniet van de mooie natuur in Bilzen met Raf. 
  • Een fijn machien om op te werken. We prefer Apple.
  • Een milieuvriendelijke bedrijfswagen met 4 ringen, een ster of een gevleugelde pijl (we moesten het ook even opzoeken). Enkel voor vast in dienst en minimum 4/5e.
  • Bovenal een uitdagende job met toffe collega's en fijne klanten

Studio Yappa

Yappa blies dit jaar al 20 (!) kaarsjes uit. Twintig. Zo jong als Karrewiet op Ketnet, zo oud als piepende modems. Maar vooral... een ideaal moment om te vieren. We maakten er een échte feestdag van. Herbekijk de hele radioshow op Studio Yappa.


Wat bieden we je niet?

  • Uren vingers draaien want face it, elke seconde tellen is ook maar saai.
  • Elke dag in de file staan. Bilzen ligt nu eenmaal niet in het hartje van België en dat vinden wij nog steeds niet erg. Sorry, not sorry.
  • Collega's met het betere ellebogenwerk. We zijn een team waar iedereen aan hetzelfde touw trekt. Daarvoor heb je je handen nodig (niet je ellebogen). 
  • Hopen avondwerk. Kan al eens gebeuren, maar laat ons er geen gewoonte van maken, capiche?
  • Saaie meetingruimtes. We houden van marketeers met ballen, dus we hebben maar een ballenbad in een meetingruimte gebouwd. Makes sense?
  • Een CEO die jou als een nummertje ziet. Yoeri is CEO, en de E staat voor enabling (growth). Voor de rest gaat hij lekker uit de weg ;-).

Solliciteren als Woordkunstenaar of Copywriter