‘Blijmakers’ — zo noemen ze het bij Mamzel. Zichzelf én de items in hun webshop. En daar is niks van gelogen. Want wie naar Mamzel.eu surft, wordt automatisch blij. Wij bij Yappa noemen ze ook ‘trotsmakers'. Want met Mamzel scoorden we ondertussen al 2 awards: de Safeshops Award voor Meest klantvriendelijke webshop en de Feweb Webshop Champs Award. Confetti! 🎊

Stukje geluk

Mamzel stond gekend als homeparty concept, met bijna 100 ‘Mamzellen’ aan boord die originele hebbedingetjes aanprijzen. En plots was daar … corona. En viel alles stil. 

Samen met Yappa schakelde het bedrijf bliksemsnel. De webshop — tot dan vooral in een bijrol — werd op 6 maanden tijd omgebouwd tot een vernieuwend e-commerce platform. En gebombardeerd tot speerpunt van het bedrijf. Een huzarenstuk én gouden zet. 

Ook goud is het blijmakers-concept van Mamzel Kim Severy. Het idee? Mamzel wil elke klant een klein gelukje schenken. Een goed voorbeeld: koop je een item, dan word je getrakteerd op confetti. 🎉 
Het typeert de ‘good vibes’ van Mamzel. ALLES straalt plezier en fun uit. Of heb je al eerder gehoord van een ‘digitale inpaktafel’, waarbij je alles kan personaliseren? We think not.

De hamvraag? Hoe bouw je op relatief korte tijd een 10 jaar (!) oude website om tot een performant online platform— waarbij beleving centraal staat? Het zorgde voor enkele concrete uitdagingen, zoals: ​

  • Hoe vertel je het blijmakers-verhaal?
  • Hoe vertaal je dit concept in een webshop?
  • Hoe leg je de fundamenten voor groei na corona?

 

Tip mijn lief

Eerst stappen, dan pas lopen. Yappa bracht de customer journey in kaart om zo de optimale klantbeleving te creëren. Welke reis legt de klant af? Welke stappen onderneemt hij of zij? Hoe zorgen we voor loyale klanten? Uit deze oefening kwam ook de ‘tip mijn lief'-functie. Blijmakers op hun best. 

Volgende stappen: ‘conceptueel model’ workshop (Wat moet de website kunnen?), uittekenen van de wireframes en webdesign: het doorvertalen van de bestaande huisstijlgids. Om hierna te starten met development: het effectief bouwen van de webshop. 

We zijn bijzonder trots én blij. Met de nieuwe webwinkel is Mamzel gewapend om een leidende rol op te nemen en de steile ambities voor de volgende jaren waar te maken.
Kim Severy
Kim Severy
Zaakvoerder Mamzel

Custom Webshop

Al zeggen we het zelf: Mamzel is een knap staaltje custom webshop bouwen. Ook door de integratie met ERP software. Via Continuans beheert Mamzel eenvoudig alle producten zelf. Hoeveel stock is er? Welke items moeten worden bijbesteld? Welke promo’s zijn er? Ook foto’s en teksten worden hier ingevoerd. Dankzij de automatische koppeling komt alles geruisloos in de shop terecht.

De koppeling van het Marketing Customer Data Platform Klaviyo laat toe om gebruikers heel gericht op basis van aankoop- én surfgedrag hyper gepersonaliseerde e-mails te sturen. Op die manier wordt de huidige klantenbase slim geactiveerd. 

Awards

Mamzel beschikt met deze eerste versie over een ijzersterke basis. Zo sterk dat het platform onlangs werd bekroond met 2 awards: de Safeshops Award voor de Meest Klantvriendelijke webshop en de Feweb Digital Champs Award in de category Webshops. Om het met de woorden van de jury te zeggen: "We hebben niet alleen gekeken naar de technische kant, de check-out, UX, maar Mamzel is erin geslaagd om zich ongelooflijk in te leven in de doelgroep. De beleving spat echt van het scherm...

De website leeft. En wordt de komende tijd verder uitgebreid naar een b-to-b omgeving. Een voorbeeldje: is een werknemer jarig in jouw onderneming? Dan stuurt Mamzel automatisch een cadeautje op in naam van je bedrijf. 

En jawel: mét confetti. ​

Ontcijferd

Verhoogde
+10%
Verhoogde

conversie

Awards
2
Awards

Safeshops & Feweb

Omzet
+12%
Omzet

gestegen

Ook op zoek naar de juiste beleving in e-commerce?

We maken graag tijd voor een kennismaking. Of er confetti bij moet mag je zelf kiezen...