Een nieuwe website uit
het juiste hout gesneden

Vigalex is binnen de sector van houten tuinconstructies een gevestigde waarde. Om hun huidige, digitale imago een extra boost te geven, timmerden we een gloednieuwe en natuurlijk gebruiksvriendelijke website in elkaar.

Helpende digitale hand

Net zoals bij tal van andere bedrijven heeft de digitale (r)evolutie ook heel wat aarde in de voeten gehad bij Vigalex. "Vroeger kwamen de mensen via mond-aan-mondreclame of via advertenties in lokale magazines tot bij ons”, vertelt zaakvoerder Stephanie Bollen.

"De laatste jaren merkten we echter dat onze potentiële klanten voornamelijk via internet op zoek gaan naar een houten bijgebouw. Het is dan ook belangrijk voor ons dat we daar snel gevonden worden om een eerste afspraak te maken. Dit was de laatste tijd niet meer helemaal het geval. De website was ook niet mobile-friendly en de look & feel kwam niet meer overeen met onze huidige identiteit."

Om de digitale vindbaarheid van Vigalex te optimaliseren, kozen we samen voor de ontwikkeling van een nieuwe website. Eentje die uit het juiste hout gesneden is ...

Waarom Yappa?

"We zijn al meerdere jaren klant bij Yappa en gezien de goede ervaringen uit het verleden, was voor ons de keuze al snel gemaakt", vertelt Stephanie. "Voor de nieuwe website en bijhorende online marketing deden we graag opnieuw een beroep op hun expertise."

"Ik heb zelf ook helemaal geen kaas gegeten van het hele online marketing gebeuren en dankzij de helpende handen van de yappanezen kunnen wij ons focussen op onze core business: houten tuingebouwen verkopen."

"Yappa is al sinds jaar en dag onze helpende digitale hand. Niet alleen voor de website, maar ook onze online marketing nemen ze voor hun rekening. Telkens opnieuw met dezelfde professionaliteit."

Stephanie Bollen, Vigalex 

Een nieuwe start

Gezien het ruime en diverse assortiment van Vigalex, was het essentieel om de nodige aandacht te besteden aan de onderverdeling van de verschillende modellen en varianten. Hoe zoekt een potentiële klant? Dat was daarbij één van de meest centrale vragen.

"Vanuit onze ervaring zien we dat klanten voornamelijk op zoek zijn naar een specifieke stijl. Het model komt vaak pas in de tweede fase ter sprake." 

Om deze digitale zoektocht te vereenvoudigen, werden alle verschillende modellen onderverdeeld in 3 stijlen: modern, landelijk en klassiek. Dankzij deze gebruiksvriendelijke navigatie kan een bezoeker slechts in enkele klikken het houten tuingebouw van zijn of haar dromen vinden.

Verder werd er ook een slimme koppeling voorzien tussen het model en een offerteaanvraag. Zo krijgt Vigalex meteen het exacte model mee waarvoor een klant een offerte aanvraagt. Hierdoor kunnen ze sneller en efficiënter reageren op de aanvragen via de website, maar besparen ze ook intern een heleboel tijd die ze nu slimmer kunnen inzetten.

3x meer aanvragen op de nieuwe website

In de eerste maanden na de lancering van de nieuwe website zien we alvast een positieve impact op de algemene resultaten van de website. Zo steeg onder andere de gemiddelde sessieduur met 57% en daalde het bouncepercentage met 25%.

Daarnaast zien we ook een invloed op het conversiepercentage. Waar dit voorheen rond een gemiddelde van 1% schommelde, zien we na de lancering een gemiddeld conversiepercentage van 3%. Opdracht geslaagd dus!