Heb jij dit jaar geen stand op Batibouw? Proficiat! Je hebt jezelf juist een marketingbudget van €10.000 à €30.000 bespaard, dat je kan gaan spenderen aan écht lucratieve marketingactiviteiten!

Een Batibouw-vrij 2016

Jouw stand op Batibouw, een goede investering?

De slimme aanpak

Heb je wél een stand op Batibouw? Geen paniek. 

Beurzen zijn nog altijd een belangrijk onderdeel van de marketingmix en kunnen voordelen opleveren zoals naamsbekendheid, een betere reputatie en nieuwe leads.

Ten minste, als je het goed aanpakt!

Win €5000

Neem nu Compass Pools, verdeler van luxezwembaden. Al jaren zijn ze vaste klant op Batibouw, zonder goed te weten hoeveel waarde dat nu eigenlijk oplevert. Dit jaar besloten ze daar iets aan te doen.

We brainstormden over concepten waarmee Art D'eau tijdens de Batibouw-periode meer leads zou kunnen verzamelen en kwamen uit bij het idee van een online wedstrijd. 

Deelnemers zouden via een laagdrempelige landingspagina een aankoopcheque van €5000 kunnen winnen voor een Compass Pools zwembad.

We wisten dat we met digitale kanalen zoals Google Adwords en Facebook op korte tijd tientallen duizenden potentiële klanten in heel België op de hoogte zouden kunnen brengen van de wedstrijd. Deze snelheid was een sleutelfactor voor het succes van de campagne.

Opvolging

Maar daar stopte het niet. 

We besloten alle deelnemers die bevestigden dat ze op zoek waren naar een zwembad in de watten te leggen met gratis Batibouw-tickets en een deelnemerskorting op hun offerte. Met succes, zo bleek

Resultaten?

Art D'eau haalde met het nieuwe wedstrijdconcept honderden soft leads en tientallen spontane offerteaanvragen binnen, voor een budget dat andere jaren in het beste geval een handvol contracten opleverde.f

Bij Art D'eau kan je deze Batibouw-editie €5000 winnen

To Batibouw or not to Batibouw....

Mijn punt is niet dat aanwezig zijn op Batibouw een slecht idee is. Wel dat je verkoopscijfers niet door het dak zullen gaan gewoon omdat je een mooie stand hebt gebouwd.

Mijn advies:

  • Probeer altijd te denken vanuit het perspectief van de klant. Als jij een potentiële klant was van je onderneming, welke weg zou je dan afleggen vooraleer je een product koopt of prijsofferte aanvraagt? En welke rol kan Batibouw daarin spelen?
     
  • Blijf kritisch en onderscheid jezelf van de massa. Ieder merk wil een stand op Batibouw en wil op de radio komen met "spectaculaire Batibouw condities". Maar ligt de klant daar na honderd radiospots nog wel van wakker? Komt Batibouw-reclame niet meer en meer in onze mentale spamfilter terecht? Wees daarom verrassend en vernieuwend.
     
  • Vergeet je online marketingkanalen niet op te nemen in je communicatie.

En na Batibouw?

Binnenkort is het 7 maart, en wordt de Batibouw beurs weer voor een jaar opgedoekt.

Weet jij al wat je gaat doen in deze periode? Doe je zoals de meesten, en trek je je even terug om te recupereren van de marketinginvesteringen die je tijdens Batibouw hebt gedaan?

Of profiteer je van de leegte om verrassend uit de hoek met een ongeziene post-Batibouw-campagne?

We denken graag met je mee!