Websites, webshops of webapplicaties bouwen is één ding. Maar hoe gaat de gebruiker om met deze digitale oplossing? En vooral hoe beleeft hij of zij deze platformen? User Interface Design en User Experience Design spelen in op deze vragen. Wij denken er al over na, voordat we beginnen met ontwikkelen. Gelukkig maar!

De gebruiker comfortabel laten navigeren naar de bestemming die hij of zij in gedachten had. Dat maakt ieders leven makkelijker. De gebruiker beleeft de ervaring als positief en jij als bedrijf helpt de gebruiker in zijn of haar digitale zoektocht.

User Interface Design (UI)

UI design houdt onder andere in dat jouw website, webshop of webapplicatie er visueel mooi uitziet. Alleen ben je daar weinig mee als de gebruiker niet geraakt waar hij of zij moet zijn. Daarom dat UI veel verder gaat dan het oog alleen.

Het gaat er dus niet alleen over hoe jouw digitale oplossing eruit ziet, maar vooral over hoe deze werkt. Onze UI-designers evalueren heel kritisch de positie van bepalende elementen. De gebruiker zo snel als mogelijk zijn doel laten behalen, that’s our goal.

User Experience Design (UX)

UX design vertaalt zich in beleving tijdens het gebruik van jouw digitale oplossing. Dit houdt in dat onze UX-designer wireframes uittekenen van de website, webshop of webapplicatie. Op die manier raakt de gebruiker niet in de war tijdens zijn digitale zoektocht.

Met jouw digitale oplossing wil je op een positieve manier waarde creëren. We gaan samen voor een online totaalbeleving. Alleen dan zal de gebruiker (meer) kopen en neem je de drempel weg voor een langere tijdsbesteding op jouw digitale oplossing.

User testing

Of je nu twintig jaar of twee jaar ervaring op de teller hebt. Als expert kan je niet alles weten. Iedere klant of bezoeker gebruikt jouw online oplossing op zijn of haar manier. Als we weten hoe ze dat doen, kunnen we het design bijsturen waar nodig om optimale klantbeleving aan te bieden.

Daarom kan het zijn dat we tijdens de designfase user tests opzetten. Aan de hand van een reeks typische taken laten we test users doorheen de digitale oplossing navigeren. We sporen deze testpersonen aan om alles luidop te zeggen tijdens het testen. Dit geeft ons nog meer context. Wij kiezen dan ook liever voor feiten, in plaats van meningen.

Online marketing loert om de hoek

Gebruiksvriendelijk is een cruciaal element voor jouw bezoekers, maar ook voor Google. Daarom dat ze parameters rond gebruiksgemak verwerken in hun algoritmes om jouw website of webshop te ranken. Denk aan het bouncepercentage en dwell time, de snelheid van je website, mobile responsiveness, enzovoorts.

UX- en UI-processen blijven steeds doorlopen. Online marketeers halen inzichten uit hun data en analytics om vervolgens optimalisaties aan design of interface te A/B-testen. Op die manier kan je concluderen of deze aanpassingen geholpen hebben om je doel te bereiken.

UX/ UI design, iets voor jou?

Interesse in een designtraject voor jouw bedrijf? Daar gaan we graag dieper op in tijdens een verkennend gesprek! Dien hier jouw aanvraag in. 


Naar alle diensten