Meten is weten. Bij je website, webshop of online marketing campagnes is dat niet anders. Gelukkig hebben we zowel developers als marketeers in onze rangen. Tesamen komen we tot nog betere en meer uitgebreide metingen van je digitale resultaten!

Deze analytische data zetten we daarna om in mooie, overzichtelijke en real-time dashboards. Er is niets handiger voor jou en het management als je één duidelijk overzicht hebt van je online marketing campagnes en bijhorende resultaten.

Beter weten is meten

Het gigantische voordeel aan online en digitaal is dat je veel meer kan meten. Elke klik, of elke actie wordt wel ergens bijgehouden. Alles is dus meetbaar. Dat is eveneens een valkuil, want wat moet je nu net gaan meten?

In onze kick-off is dat dan ook meteen een van de belangrijkste punten (naast doelgroepbepaling). Welke KPI’s zijn er en hoe zetten we deze om naar meetpunten?

Eens dit gedefinieerd is, kunnen onze online marketeers zowel campagnedoelstellingen als biedingsstrategieën hierop toespitsen. Of kunnen onze designers en information architect een veel relevantere structuur uittekenen voor jouw digitale oplossing.

Haal het maximale uit Google Analytics en Google Tag Manager

GTM of Google Tag Manager is bij ons een van de meest gebruikte tools als het over tracking en meten gaat. De combinatie van GTM en Google Analytics maakt het mogelijk specifieke metingen uit te voeren die standaard niet mogelijk zijn.

Enkele voorbeelden van GTM-implementaties die we al deden voor klanten:

  • Gemiddelde scrolldiepte meten van blogberichten
  • Google Analytics-implementatie
  • Facebook Pixel-implementatie met custom events
  • Brochure-downloads meten
  • LinkedIn-conversies meten
  • Interactie met embedded YouTube-video’s meten
  • Aantal kliks op de pijltjes van de homepage slider

All-in-1: online marketing dashboard

Eens we de juiste manier gevonden hebben om jouw KPI’s te meten, zetten we dit ook om naar een dashboard. Hiervoor gebruiken we een specifieke tool waarin we de resultaten van meerdere kanalen in één handig, digitaal overzicht gieten.

Verlies dus niet langer tijd door in aparte interfaces in te loggen en door te klikken. Eén link, éen real-time dashboard. Al is dit niet altijd de juiste oplossing. Als je dieper op één topic wil evalueren, is het mogelijks wel beter om een apart dashboard te voorzien.

Analytics op maat van jouw bedrijf?

Analytics op maat om jouw business verder te helpen? Daar gaan we graag dieper op in tijdens een verkennend gesprek! Dien hier jouw aanvraag in.


Naar alle diensten