Inspiratie nodig voor een nieuwe gin? Op zoek naar een degelijke dakwerker? Dan zal je al snel zoeken op Google. Je bent niet alleen. Iedere dag zoeken miljoenen personen op Google om een antwoord te krijgen op hun vragen. Makkelijk vindbaar zijn, is dus de boodschap voor jouw bedrijf!

De zoekresultatenpagina ordent de meest relevante zoekresultaten, organische en betaalde. SEO gaat over hoe je nu het hoogste kan scoren met je website in die organische zoekresultaten.

Het geheime algoritme van Google

Er zijn meer dan 200 parameters die van invloed zijn op je uiteindelijke positie in de zoekresultaten van Google. Bovendien wil je met jouw bedrijf zo hoog als mogelijk scoren in de zoekresultatenpagina.

Gebruikers hebben weinig tijd en willen snel vinden wat ze zoeken. Daarbij filteren ze enkel door de eerste pagina van de zoekresultaten. Komen jouw pagina’s pas later aan bod? Dan zal je op weinig organisch verkeer kunnen rekenen.

Relevanter verkeer via organische zoekresultaten

Een hogere positie staat gelijk aan meer online visibiliteit en meer relevante bezoekers op je website. Dat betekent op zijn beurt dat je sneller jouw KPI’s zal behalen en meer verkoop zal genereren!

Uit onze ervaring als agency weten we dat gebruikers die via organisch verkeer naar je website of webshop surfen beter converteren dan vele andere kanalen. Betalend verkeer zal in vergelijking met organic traffic vaak verliezen qua conversiepercentage.

SEO optimaliseren: hoe begin je eraan?

Bij zoekmachine-optimalisatie haal je resultaat op lange termijn. Jouw website zal nooit van de ene dag op de andere naar de hoogste positie in de zoekresultaten doorstoten. Je zal teksten, maar ook technische elementen van je website of webshop, moeten blijven bijschaven.

Onze SEO-copywriters en developers zorgen voor een SEO-vriendelijke website van bij de start. Heb je een website of webshop die organisch laag scoort? Geen probleem, dan gaan onze specialisten na welke gaten er zijn en hoe we deze samen kunnen oplossen.

Deze basics maken het Google al veel eenvoudiger. Lees: deze tips doen je hoger scoren:

  • Snelle laadtijd van je pagina’s
  • Mobielvriendelijk = responsive
  • Logische opbouw en URL-structuur
  • Correct ingevulde paginatitels
  • Meta descriptions met een call-to-action
  • Geoptimaliseerde én tegelijk leesbare teksten

Maar het gaat nog verder. Je schenkt best ook aandacht aan linkbuilding voor je website of webshop. Als er andere, relevante (!) websites of blogs naar jou verwijzen is dat voor Google opnieuw een positief signaal. Zelfs sociale media hebben een bijdrage aan je SEO-score!

Het meten en bijhouden van je SEO-ranking

Daarnaast is het belangrijk om bij aanvang van een SEO-traject zicht te krijgen op de huidige situatie. Daar helpt een SEO-audit bij. Deze houdt onder andere een nulmeting in, zodat we weten waar jij op dat moment staat in de rankings.

We voeren bijkomend een keyword research uit en spreken samen af welke zoekwoorden jouw topprioriteit zijn. Als we dan uiteindelijk SEO-optimalisaties doorvoeren, meten we met tools waar we net vooruitgang boeken qua positie. Dit maakt het eveneens mogelijk om zoekwoorden te spotten die zakken in positie en dus extra optimalisatie (on-page of off-page) nodig hebben.

SEO, iets voor jou?

Interesse in hoe SEO jouw business kan helpen? Dan gaan we hier graag dieper op in tijdens een verkennend gesprek! Dien hier jouw aanvraag in.


Naar alle diensten