Bielen Produkten is sinds jaar en dag een gevestigde waarde als enige aanbieder van een totaalconcept voor onderhoud, hygiëne en persoonlijke veiligheid van organisaties. Een gebruiksvriendelijk bestelplatform met actuele informatie i.v.m. voorraad en prijzen was een uitdaging die we met plezier zijn aangegaan.

Bricks en clicks combineren ...

De ondernemer van de toekomst zal bricks en clicks combineren. Jacky Jeurissen, directeur bij Bielen Produkten, legt dit verder uit. "De uitdagingen voor de ondernemer van morgen zijn duidelijk: in de toonzaal/winkel inzetten op innovatie, specialisatie en klantenbelevenis. En de strijd om de prijs, bestelgemak en aanbod op het internet voeren."

De ondernemer/winkel van de toekomst zal dus onvermijdelijk het fysiek winkelen (de bricks) en het webshoppen (de clicks) succesvol met elkaar moeten combineren.

Waarom Yappa?

"De keuze voor Yappa werd gemaakt door hun sterke meedenken en inleven in onze business case en dit al tijdens de offertefase", vertelt Jacky. "De jonge vernieuwende dynamische drive van de betrokken yappanezen gaf de doorslag."

"Na het bekijken van enkele realisaties, een duidelijke offerte/contract met uitstapmogelijkheden als bepaalde beloften niet konden waargemaakt worden, én een scherpe prijs, hielpen ons in deze keuze."

Een grote bekommernis van Bielen was de integratie van het ERP-pakket in de e-shop én het samenwerken van twee verschillende IT-bedrijven & -culturen voor het beste resultaat.

"De keuze voor Yappa werd gemaakt door hun sterke meedenken en inleven in onze business case en dit al tijdens de offertefase."
Jacky Jeurissen
Directeur Bielen Produkten

Wegwijs in een gigantisch assortiment

Door het ruime en diverse assortiment van Bielen Produkten, was het essentieel om de nodige aandacht te besteden aan de onderverdeling van de verschillende productcategorieën. Hierbij vertrokken we van de huidige structuur die reeds gebruikt werd in hun ERP-software.

Aangezien het een enorm werk zou zijn om alles opnieuw in te geven, moesten we hier steeds op zoek gaan naar een goed compromis. Een goede communicatie tussen enerzijds de klant en anderzijds Livid, die dit vanuit merkperspectief bekeken, bleek hier van enorm belang.

Tijdens het wireframen werden alle pagina’s en functionaliteiten in kaart gebracht. Een oefening waarbij we rekening moesten houden met de bestaande tools van de klant waarmee we integraties moesten realiseren. Samen met de klant werden de functionaliteiten afgetoetst waarna we op zoek zijn gegaan naar de meest logische en gebruiksvriendelijke structuur.

(extra) aandacht voor elk scherm

Bielen Produkten heeft heel wat vertegenwoordigers op de baan én klanten die niet altijd achter hun pc zitten. Een geoptimaliseerde mobiele webshop was hier dus een absolute must! Op die manier wordt het makkelijk om snel even zelf die dringende bestelling te plaatsen vanop je smartphone.

De website is dan ook geoptimaliseerd voor alle devices. Belangrijke functionaliteiten zoals de navigatie, winkelmandje en checkout-flow kregen een apart design voor mobiel terwijl andere pagina’s de gangbare conventies volgen.

Door deze aanpak konden we de user experience optimaliseren. Een proces dat trouwens nooit stopt. Zodra we relevante data krijgen van gebruikers en feedback van klanten kunnen we waar mogelijk ingrijpen.

Voorraad en prijs altijd up-to-date

Eén van de grote pijlers van het project is de integratie met het huidige ERP-pakket van de klant. Hierdoor is een real-time update van de voorraden en prijzen mogelijk. Dit is voor zowel Bielen als de klanten van Bielen een grote stap vooruit.

Moet er een wijziging gebeuren in het assortiment? Dan hoeft dit slechts eenmaal ingevoerd worden. Wat heel wat werk uitspaart, zeker met zo'n groot assortiment!

Kamperen bij de klant

Ons projectteam werkte enkele dagen per week vanop het kantoor van Bielen Produkten. Hierdoor konden ze kort schakelen en de klant ten alle tijden betrekken wanneer er input nodig was. Bovendien leerden we op deze manier de leefwereld van onze klant beter begrijpen en kon de klant steeds de status van het project opvolgen.

Geen zwarte doos waar je enkele weken in volle spanning op moet wachten, maar een fijne partner die met antwoorden komt op je vragen en je betrokkenheid nodig heeft om alles uit een project te halen. Dé sleutel tot een geslaagd project!

Door enkele dagen per week bij de klant te werken, konden we snel schakelen en ons beter inleven in de leefwereld van Bielen Produkten. Zeker voor herhaling vatbaar!

Een vliegende start!

Tijdens en na de lancering van de nieuwe webshop op de 24 Hours of Circuit Zolder, stroomden de bezoekers binnen. 

In de eerste maand na de lancering werden er al meer dan 50.000 pagina's bekeken. Heel relevante traffiek, want er werden maar liefst 12.595 producten verkocht via de nieuwe webshop in diezelfde maand!

Het bouncepercentage geeft het percentage van de bezoeken aan die niet meer dan 1 pagina van de site bekeken hebben. Hoe lager het percentage, hoe beter. We klokken af op 27%. Het gemiddelde bouncepercentage voor websites bevindt zich meestal tussen 41 en 55% (Bron). Dit wil zeggen dat 73% van de bezoekers meer dan 1 pagina bekeken op de nieuwe webshop.


Ook interesse in een nieuwe webshop of website?

Wij investeren graag in een gratis intakegesprek, zodat we kunnen analyseren welke noden jouw bedrijf heeft. Stel je vraag!