Wie Emmers Equestrian zegt, denkt ‘alles voor paarden’. En wij bij Yappa? Wij zien vooral een groeiverhaal, in volle galop. Om hun performance marketing op poten te zetten — en naar een hoger niveau te tillen — staken onze marketeers extra PK’s bij. Mét resultaat. Jihaaaaaa! (En nu is ’t genoeg met die paardenmetaforen …)

Zo’n 4 jaar geleden kwam Lisa Schreurs, derde generatie van ruitersportspeciaalzaak Emmers op een drafje — we kunnen het niet laten — bij Yappa. Haar vraag was even eenvoudig als complex: hoe kunnen we online meer omzet genereren?

Een terechte vraag. Want ondanks hun toonaangevende positie, liefst drie bloeiende zaken én gepassioneerd topadvies van experts was er nog veel potentieel. Zeker op digitaal vlak.

Performance marketing

Yappa zette al snel in op performance marketing, het resultaatgericht inzetten van online marketingcampagnes. Denk aan meer kliks, meer leads of meer verkoop. Of in het geval van Emmers: al deze dingen tegelijk.

In samenspraak met het familiebedrijf bepaalden we samen de performance marketingstrategie en -mix. We dachten na over kpi’s, touchpoints, conversie en de ROI van het marketingbudget.

  • Welke producten/merken halen net meer of minder marge binnen?
  • Hoe meten we zowel hard als soft conversies doorheen de shop?
  • Welke acties of momenten gaan we creëren doorheen het jaar?

Pas wanneer al deze zaken in kaart waren gebracht, gingen we over tot actie.

ROAS en de kracht van opschalen

Stap 1: adviseren van het interne team van Emmers. Yappa ging met hen aan de slag, zodat ze voortaan ook zelf hun eigen content konden optimaliseren. Hierdoor scoorden ze meteen een stuk beter in de zoekmachines.

Stap 2: digitale campagnes op poten zetten, met Google Ads en advertenties op sociale media als kartrekkers. Absolute uitschieters? De campagnes voor eindejaar en Black Friday, die zorgden voor een stevige boost in de verkoopcijfers.

Performance marketing is ook een kwestie van meten en optimaliseren, met ROAS (Return On Advertising Spend) als uitgangspunt. De cijfers spreken hier voor zich: vroeger haalde Emmers 400% ROAS. Vandaag bedraagt dit meer dan 1000%. Voor 1 euro die we dus investeren in advertenties, krijgen we 10 euro terug in online omzet.

Een deel van het succes zat bovendien in het opschalen van hun e-commerce activiteiten. En niet alleen in België. Onder impuls van Yappa besloot Emmers op te schalen naar andere landen, zoals Nederland en recent nog Duitsland.

Totale online omzet
294%
Totale online omzet

gestegen

Totaal online orders
253%
Totaal online orders

gestegen

ROAS Google Ads
1072%
ROAS Google Ads

stijging van 400% naar 1072%

Onze organisatie is erg gegroeid sinds onze samenwerking. Intussen hebben we 2 interne collega’s voor marketing. Maar dat betekent niet dat we Yappa niet meer nodig hebben. Integendeel: wij kunnen ons nu focussen op vorm en inhoud, Yappa op het adverteren.
Lisa Schreurs
Lisa Schreurs
Emmers Equestrian

Van performance partner naar totaalpartner

Dit is in de eerste plaats het succes van een samenwerking. Tussen de Yappa marketeers en een klant met de juiste mindset. En tussen professionals die kwaliteit hoog hebben zitten.

Het is dan ook logisch dat de samenwerking vandaag nog een stukje verder gaat dan enkel performance marketing. Zo startten we onlangs met de creatie en implementatie van video’s. Dit zal zowel de performance als merkbekendheid nóg verbeteren.

Toch blijft Emmers Equestrian de teugels stevig in eigen handen houden. En zo hoort het. Van commerciële acties tot sociale media: het interne team van Emmers dicteert vorm en tempo. En wij bij Yappa? Wij zetten graag mee de richting uit.

Ook de ROAS van je webshop laten stijgen?

Wil jij van ook je online webshop je paradepaardje maken? Ben jij op zoek naar performance marketeers die de prestaties van je online kanalen en campagnes naar een hoger niveau tillen? Yappa helpt je met het bepalen van de juiste aanpak.