Van uitzendarbeid en poetshulp, tot outplacement en loopbaanbegeleiding. ITZU biedt een hele waaier HR- en facility-diensten aan. Er werd bewust gekozen om alle verschillende deelbedrijven onder één merknaam te plaatsen: ITZU. Let's create the butterfly effect, whoppa!

It's you we care about

ITZU [It's you] is een cluster van sterke partners in people business. Ieder van hen draagt een magische mix van dynamiek, expertise en professionaliteit uit en dat met een continu streven naar klantentevredenheid. Deze unieke mix komt steeds terug in de verschillende deelbedrijven van de ITZU-groep.

Vroeger gingen de deelbedrijven van ITZU onder de namen Tobasco, ServiceNet, ServiceSupport, Service@Home en Ucare door het bedrijfsleven. Maar om als groep nog uniformer naar buiten te treden, kozen ze ervoor om de merknaam ITZU overkoepelend in te zetten.

Waarom Yappa?

ITZU fladderde naar Yappa om de concrete rebranding van het merk ITZU uit te werken én uit te voeren. ITZU was geen vreemde voor de yappanezen. "We waren destijds op zoek naar een nieuwe digitale partner om de loopbaantest van het toenmalige Ucare te bouwen", vertelt marketing manager Kristien Moelans. "Dat was het prille begin van onze samenwerking."

We vlogen er met volle overgave in en de loopbaantest kreeg al snel vorm. "Het resultaat van die loopbaantest was top. Na verloop van tijd betrokken we Yappa ook met de ontwikkeling van onze nieuwe Ucare-website. Zo zijn er stilletjes aan meer en meer projecten bij de yappanezen terecht gekomen."

"Samenwerken met Yappa is voor ons altijd een aangename ervaring geweest. Een no-nonsense bedrijf dat zowel strategisch als uitvoerend meedenkt. Ze koppelen steeds de online aanpak aan onze business doelstellingen. Er was ook meteen een ‘klik’ met de yappanezen. Dat vinden we minstens even belangrijk."

"Yappa is een no-nonsense bedrijf dat zowel strategisch als uitvoerend meedenkt. Ze koppelen de online aanpak goed aan onze business doelstellingen."
Kristien Moelans
Marketing Manager ITZU

ITZU in een gloednieuw jasje

De rebranding van één bedrijf is vaak al een complexe en doordachte oefening. Wie zijn de stakeholders om rekening mee te houden? Wat willen we uitstralen? Welke doelgroep willen we bereiken? Het zijn slechts enkele vragen waar je tijdens een rebranding moet bij stilstaan. 

We analyseerden eerst de doelgroep(en) per deelbedrijf en hielpen vervolgens met het omzetten naar harde values. Dit was voor ons de basis om verdere stappen te zetten.

De complexiteit van deze rebranding zat nog ergens anders. Want ieder deelbedrijf moest het ITZU-DNA uitstralen en zich tegelijk ook onderscheiden van de andere deelbedrijven.

Eenmaal deze strategische oefening achter de rug was, ontpopten zich de eerste grafische concepten. De ITZU-vlinder staat hierin centraal en symboliseert de groei van het bedrijf én de groei van hun medewerkers. Guide us the way, butterfly!

De deelbedrijven Tobasco, ServiceNet, ServiceSupport en Service@Home werden hernoemd naar Itzu Jobs, Itzu Cleaning, Itzu Facility en Itzu Home.

In een latere fase werd Ucare op zijn beurt opgesplitst in Itzu Career en Itzu Select. Ook ontpopte Itzu Polska zich als nieuw deelbedrijf binnen de ITZU-groep.

Uiteindelijk bouwden we maar liefst vijf nieuwe websites gedurende de volledige rebranding!

"De yappanezen bewezen eerder al dat ze een sterke online partner zijn. Zowel op strategisch niveau als design zit Yappa op onze golflengte."
Kristien Moelans
Marketing Manager ITZU

Sociale vlinders in de buik

De rebranding van alle deelbedrijven stopte natuurlijk niet met het bouwen van de nieuwe websites. We trokken de rebranding door naar hun sociale media kanalen.

Een hele klus want met meer dan 100 ITZU-kantoren over gans België diende er heel wat aanpassingen te gebeuren. Van profielfoto's op Facebook tot bedrijfsomschrijvingen op de Google My Business-pagina's. Elke aanpassing borduurde voort op de digitale strategie die voorop was afgestemd.

Om de rebranding volledig af te werken, werden er nieuwe corporate video's gemaakt en een sociale media campagne op poten gezet om de nieuwe merknamen te lanceren.


Ook interesse in een nieuwe website?

Wij investeren graag in een gratis intake gesprek, zodat we kunnen analyseren welke digitale oplossing past bij jouw bedrijf. Stel je vraag!