Taura — met kantoren in Nieuw-Zeeland, VK en US — levert performante fruitstukjes voor tal van bekende snacks van mondiale food companies zoals Mondelez en Kellogg’s. Eén keer raden wie mee instaat voor hun beproefde inbound marketing? Yep, Yappa. Uit Bilzen, nog wel.  

 

Gelukkig heeft Taura ook gewoon een kantoor in Olen, dat werkt net iets makkelijker. Al is wereldwijd en op afstand werken geen probleem: onze Yappa marketeers stonden op (on)regelmatige tijdstippen in contact met Nieuw-Zeeland. 

Dé brandende vraag van Taura: hoe kunnen we meer — en vooral betere — leads genereren? En hoe converteren we deze leads vervolgens naar nieuwe klanten? 

Het Yappa antwoord, na wikken en wegen: inbound marketing en thought leadership!

Sneller van lead naar klant

Om de juiste klanten te bereiken, plaatste Taura ’factsheets’ en andere downloadable assets online, met informatie over nieuwe fruitsmaken en producten. Downloadde de klant zo’n stukje info? Dan werd deze geregistreerd als lead en automatisch opgevolgd.

De taak van Yappa? Ervoor zorgen dat potentiële klanten vlot in contact kwamen met Taura, de verschillende landingspagina’s en de specifieke content.

Om traffic naar de website te genereren, zetten we 4 kanalen in. 

  1. Mailinglist: we stuurden nurturing e-mails naar de database van Taura, waarin contacten meer leerden over de producten. 

  2. Google Ads: potentiële klanten vonden Taura aan de hand van relevante zoekwoorden via Google. 

  3. Facebook Ads: we behaalden betere resultaten via betalende advertenties op Facebook, o.a. met inspirerende animatievideo’s. 

  4. LinkedIn: via ‘wishlists’ van de Taura salesafdeling konden we de ideale klanten specifiek targetten, met mooie resultaten tot gevolg. 

Inbound Marketing betekent dus niet zomaar wat e-book en downloads pushen. No, sir. Integendeel, het gaat over het opbouwen van een duurzame relatie met klanten door relevante stukjes informatie te geven die hen helpt. Denk aan mailings, blogs, video’s en zelfs social posts. 

Yappa maakte gretig gebruik van HubSpot, een allround marketing, sales en service software-platform. Dit is een krachtige totaaloplossing voor het beheer van inbound marketing. HubSpot integreert o.a. volgende modules: 

  • SEO, blogs & social media

  • lead management

  • landing pages

  • e-mail & marketing automation

  • analytics, CRM, sales & deals flow

  • … 

Groot voordeel? In Hubspot konden we alles aan eenzelfde ‘kapstok’ hangen: van nieuwsbrief tot landingspagina’s. Alle data van deze campagnes komen zo overzichtelijk samen op één plek. Zo had Taura een helder overzicht en rapportage van de flow van de klant

  • Hoe vond deze ons? 

  • Welke stappen nam de klant (niet)?

  • Waar en hoe konden we hem of haar bereiken? 

Hubspot koppelde dit vervolgens aan een CRM-database met contacten. Het interne salesteam ontving notificaties welke leads ze moesten opvolgen.

Gesmaakte campagne

Ook tijdens de lockdown periode moesten Taura klanten niet op hun honger blijven zitten. Yappa kwam op de proppen met de creatieve ‘Destinations Campagne’

Via inspirerende landingspagina’s konden klanten op die manier toch een stukje van de wereld proeven, zoals smaken uit Indië of het Midden-Oosten. 

Dankzij deze gesmaakte campagne bleef Taura toch top of mind tijdens deze uitzonderlijke periode.  

Schoolvoorbeeld van samenwerken

Taura is een schoolvoorbeeld van samenwerken met een klant die digitaal ‘helemaal mee’ is. Met soms bescheiden middelen slaagden Yappa en het team van Taura erin om samen maximale resultaten te behalen. 

Dankzij de integratie van Hubspot en de ultieme funnel zijn marketing en sales binnen Taura vandaag naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor worden leads nóg vlotter geconverteerd naar klanten. 

Kortom, iedereen op één lijn. En dat allemaal vanuit Bilzen. 

Kost per conversie
- 84%
Kost per conversie

bespaard in Google Ads

Straffe kost per B2B lead
€6,5
Straffe kost per B2B lead

via LinkedIn Ads

Creatieve brains
+25
Creatieve brains

bij team Yappa die B2B graag een tikkeltje sexier maken

Ook honger naar meer (leads)?

Benieuwd hoe inbound marketing ook voor jouw bedrijf kan werken? Maak snel even een afspraak: we horen graag wat jouw specifieke doelen zijn!