De laatste jaren is er een massa aan content, blogposts en informatie online verschenen. Als bedrijf moet je dus goed nadenken hoe jouw content relevant zal zijn voor jouw doelgroep. Wij denken mee over jouw duurzame contentstrategie en voeren deze ook graag voor je uit.

Het schrijven en verspreiden van content heeft op meerdere vlakken zijn nut, zowel voor B2C als B2B! Enerzijds zal de naamsbekendheid van je onderneming toenemen, anderzijds zal je leads en prospects overtuigen van je expertise. En nog leuker, je kan jouw eigen medewerkers betrekken bij het verhaal van je bedrijf of onderneming.

Weten voor wie je schrijft

Wat zijn de intenties van jouw doelgroep? In welke fase van het beslissingsproces bevinden ze zich? Via welke kanalen wil je jouw content gaan verspreiden? Dit zijn allemaal belangrijke vragen om in je contentstrategie te bepalen. Alleen dan zal je op lange termijn succes behalen met je content.

De basis is dat jij, maar ook wij, een goed begrip hebben van de doelgroep waarvoor we content gaan maken. In een strategische workshop bepalen we samen buyer persona’s en hoe hun customer journey eruit ziet. Vaak betrekken we interne stakeholders van jouw bedrijf er ook bij. Jouw verkoops- en salesmedewerkers weten namelijk perfect wat er bij prospects en klanten leeft.

Merkbekendheid en expertise tonen

Content marketing is dé manier om jouw verhaal te vertellen. Om te laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Bij een lang beslissingsproces voor een aankoop is content zelfs essentieel. Er zijn verschillende doelstellingen mogelijk: groei in aantal leads of sales, meer of betere sollicitanten, vaak gestelde vragen beantwoorden, klantenbinding ...

Contentplanning, zoekwoordenonderzoek en visuals

Eens de strategie gedefinieerd is, gaat de uitwerking van start. We maken tijdig een contentplanning op waarin we aangeven welke content op welke kanalen zal verspreid worden. Op die manier heb je als klant nog de mogelijkheid om feedback te geven.

Daarnaast doen onze copywriters een uitgebreid zoekwoordenonderzoek zodat dit verwerkt kan worden in de content (bv. blogposts, interviews, klantcases). We zorgen er dus voor dat de content qua SEO meteen goed scoort. Bij meer technische B2B-onderwerpen zullen we tijdig van jou een briefing vragen. Jij bent nog altijd de expert in jouw vakgebied natuurlijk!

Tegelijkertijd briefen we onze designers om leuke visuals te voorzien die de content nog meer in het oog doet springen. Op die manier ontstaat er een geheel dat boeit, vlot leest en leuk oogt.

Distributie: content verspreiden

Alles is geschreven, SEO in orde en het ziet er top uit. Dat was het dan? Neen, je moet minstens evenveel energie en budget vrijmaken voor het verspreiden van jouw content. Pas dan zal het echt gaan renderen; lees sales of leads opleveren.

In de strategische workshop wordt er ook al nagedacht over waar je je boodschap wil verspreiden. Welke kanalen sluiten het dichtst aan bij je doelgroep(en)? Eerst nemen we je eigen kanalen onder de loep: website, nieuwsbrief of sociale media. En daarnaast het betaald adverteren via social media.

Content marketing, iets voor jou?

Interesse in content marketing op maat van jouw bedrijf? Daar gaan we graag dieper op in tijdens een verkennend gesprek! Stel hier jouw vraag.


Naar alle diensten