Vol ambitie. Yappa schrijft verder aan haar groeiverhaal en we zoeken iemand die mee wil schrijven aan dit succes. Ben jij de SEO & Content Marketeer die met sterke doelgroep- en marktkennis relevante content creëert, aanstuurt of oplevert? Natuurlijk hou je SEO altijd in het achterhoofd. Of dat nu voor YouTube, Google of Perplexity is.
Je komt terecht in een team van 30 waar iedereen naar hetzelfde doel werkt. Goesting om aan deze kar te trekken? Lees dan vooral verder.

Over Yappa
Yappa bedenkt, bouwt en boost innovatieve digitale oplossingen die een positieve impact hebben op de groei van onze klanten. We helpen klanten in het uittekenen van een digitale strategie en ontzorgen hun in het bouwen van platformen en het bereiken van hun doelgroepen via online marketing.
Wij gaan voor de combinatie werkgeluk in een open en eerlijke cultuur, én happy profit: hoe kunnen we op een duurzame manier groeien.
Lees over onze missie en kernwaarden.
Over de rol
Als SEO & Content Marketeer zorg jij ervoor dat onze klanten online gevonden én gekozen worden. Je werkt contentstrategieën uit die niet alleen scoren in Google, maar ook overtuigen en converteren. Die content is geplot op verschillende fases in de customer journey.
- Je bepaalt de SEO-strategie: je analyseert de noden van de doelgroep, voert zoekwoordonderzoek uit en stelt een actieplan op om organische groei te realiseren.
- Je schrijft en optimaliseert content: van blogs en opbouw landingspagina’s tot YouTube-descriptions, je weet hoe je woorden omzet in impact.
- Je analyseert en rapporteert: je meet SEO-resultaat via tools zoals Google Search Console & SEMRush, en stuurt bij waar nodig.
- Je volgt trends en experimenten op: AI, zero-click searches, content clustering… Jij weet wat werkt en test continu nieuwe tactieken.
- Je sparring partners zijn: Jim (SEO Specialist), Bente (UX/UI Specialist), Jeroen (marketing strateeg) of Jonnie (developer, voor al die structured data).
Wat zoeken we in jou?
- Je hebt een eerste ervaring met SEO en contentmarketing en weet hoe je beiden combineert om impact te maken.
- Je streeft naar meer relevant SEO-verkeer voor onze klanten via advies, relevante content & on-page optimalisaties.
- Je bent thuis in GSC. Je bent analytisch, resultaatgericht en trekt juiste conclusies uit data.
- Extra plus: copywriting skills. Je schrijft graag rake teksten. Van blogposts en website copy tot meta titles & descriptions.
- Je werkt zelfstandig én in team: je overlegt met klanten, marketeers, designers en developers en brengt jouw ideeën helder over.
- Extra punten scoren? Met ervaring in een agency, technische kennis (structured data, robots.txt, etc) of content marketing heb je een streep(je) voor.
- Binnen het ganse team krijg je de vrijheid om jezelf verder te ontwikkelen. Een drang naar innovatie en drive om continu te leren en te groeien: dat zoeken we!
PS: je beseft dat AI grote veranderingen met zich meebrengt voor de zoekmarkt en SERP. Wat is jouw visie daarover? We zijn er benieuwd naar.
Ons opleidingsbudget
Iedere yappanees ontvangt jaarlijks €1.500 opleidingsbudget. We gebruikten in 2024 ons opleidingsbudget voor:
- SEO: Zakelijke vriend van community SEO Brein incl. (live) SEO masterclasses, exclusieve sponsor activiteiten & kortingen op SEO-events
- Events: Webwinkelvakdagen, Het Grootste Kennisfestival van Nederland, SymfonyCon, BrightonSEO, DMExco Conference Keulen, SEO Benelux, Digital Marketing Live Emerce, ..
- Workshops & opleidingen: NextJS, GSAP, N8N AI Agents, SymfonyCasts, Master Communications Seminar (Marnick Vandebroek), OFYR masterclass, Meaningful Brand Engagement
- Boeken: Geven & Nemen (Adam Grant), Blink (Malcolm Gladwell), Switch (Chip & Dan Heath)
- Tools: Blackfire, PPC Mastery, God Tier Framework, Pip Deck Bundle, ...
- en nog veel meer
We bieden je...
- Een aangename werkplek om te groeien, in Bilzen (weg van de files) én in Maastricht, boven een gezellige koffiebranderij.
- Elk jaar doen we iets zot op teambuilding. Van skydiven tot Spanje, van de boom in tot citytrippen in Berlijn. Oh ja, we zijn ook radiomaker sinds 2022.
- Flexibele uren, thuiswerk zat al in onze policy voor het corona-beestje. Nu nog iets structureler dus.
- Een vast contract met een competitieve verloning.
- Een omgeving waar groei centraal staat: met je opleidingsbudget, ruimte om te experimenteren en continue feedback. Voor elke rol is er een hublead die je helpt in jouw groei.
- Elektronische maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering.
- Altijd vers fruit en heerlijke koffie én latte macchiatos, all you can eat/drink.
- Work smart, play hard: versla Wesley en Martijn met je dartpijlen, kom eens langs op een spellenavond of doe wat reps met Michiel in de Basic Fit.
- Een fijn machien om op te werken. We prefer Apple.
- Een milieuvriendelijke bedrijfswagen, afhankelijk van jouw kilometers evaring.
- Bovenal een uitdagende job met toffe collega's en fijne klanten.
Wat bieden we je niet?
- Uren vingers draaien want face it, elke seconde tellen is ook maar saai.
- Elke dag in de file staan. Bilzen ligt nu eenmaal niet in het hartje van België en dat vinden wij nog steeds niet erg. Sorry, not sorry.
- Collega's met het betere ellebogenwerk. We zijn een team waar iedereen aan hetzelfde touw trekt. Daarvoor heb je je handen nodig (niet je ellebogen).
- Hopen avondwerk. Kan al eens gebeuren, maar laat ons er geen gewoonte van maken, capiche?
- Saaie meetingruimtes. We doen al eens gek, dus we hebben maar een ballenbad in een meetingruimte gebouwd. Makes sense?
- Een CEO die jou als een nummertje ziet. Yoeri is CEO, en de E staat voor enabling (growth). Voor de rest gaat hij lekker uit de weg ;-). Luister zeker naar deze recente Business Leaders-podcast met Yoeri
Stapsgewijs naar een nieuwe job
Denk je dat deze rol iets voor jou is en wil je ons team versterken? Solliciteer dan zeker, we leren je graag kennen! En dat werkt in twee richtingen – laten we samen ontdekken of we een match zijn.
Hoe verloopt dat dan? Eerst een kennismakingsgesprek met onze CEO, gevolgd door een diepgaander gesprek met twee directe collega’s (en wat opdrachten dabei). Daarna volgt de vibe check met drie andere collega’s (want ja, cultuur is belangrijk), en tot slot bespreken we ons voorstel. Meet Lies. Zin in?