Met meer dan 20 jaar ervaring op de teller is Allnuts een gevestigde waarde in de notensector. Ze zagen de opportuniteit om hun B2B-succes te vertalen naar een doelgerichte B2C-aanpak. Ontdek in deze case hoe we hun webshop lieten groeien tot meer dan 5.000 orders per jaar!

  1. Groeidoelstelling
    • Een rendabele en schaalbare uitbreiding naar de B2C markt.
    • Focus op ROAS (return on advertising spend) en ROI (return on investment).
  2. Onze aanpak
    • Performance-driven marketing dankzij SEA en Social PPC.
    • Brand Awareness dankzij Google Display, Facebook en Instagram.
  3. Resultaat
    • ROAS van 746% in 2018.
    • Een verdriedubbeling ROI in 2 jaar tijd. (2016: 126% - 2018: 426%)

Een nieuw, digitaal zaadje

NV Rodiers en Zonen richtte zich aanvankelijk als familiebedrijf op groenten en fruit. Met Allnuts wilden ze de focus leggen op het uitbreiden van hun netwerk aan verdelers.
Door de jaren heen steeg de consumentenvraag om rechtstreeks bij Allnuts noten te kopen. 

Allnuts had zelf geen e-commerce en B2C-ervaring. Ze kwamen bij ons aankloppen en werkten samen een digitale strategie uit om deze markt te veroveren. Van de ontwikkeling van een webshop tot online marketing.

Een kraakverse webshop ontwikkelen

De samenwerking begon 3 jaar geleden met de ontwikkeling van hun B2C-webshop. We verwerkten heel wat handigheden in de webshop om het conversiepercentage en bestelwaarde omhoog te krijgen. 

Een voorbeeld hiervan is de handige overzichtstabel van de kiloprijs per inhoud. Deze toont de besparing wanneer ze een grotere verpakking aankopen. Dit is een effectieve manier gebleken om de gemiddelde waarde per bestelling op te krikken

Een functionele webshop was slechts de eerste stap in het verhaal. Nu werd het tijd om digitaal - op een slimme manier - de nodige aandacht en zoekvolume aan te trekken.

Performance marketing met pit

Bij Yappa werken we performance-driven. Veel verkeer is leuk, maar als niemand bestelt gooi je geld over de haag. Onze marketingaanpak begon met Google Ads-campagnes. Hiermee bereiken we online consumenten die effectief al op zoek zijn naar noten, zaden en gedroogd fruit. Het ijzer smeden wanneer het heet is, heet dat dan.

​Met behulp van e-commerce tracking in Google en Bing Ads konden we perfect monitoren welke campagnes, advertentiegroepen of zoekwoorden winst of verlies betekenden. Kort op de bal spelen, experimenteren en de juiste beslissingen nemen, zijn cruciale factoren in dit optimalisatieproces.

Zo zijn de SMART Shopping-campagnes - na de nodige tweaking - een schot in de roos, en werken bepaalde productcampagnes beter met een uitgekiende CPA (cost-per-acquisition) als doelstelling.

Wat betekent dit in concrete cijfers?

Als we de resultaten van de Google Ads-campagnes bekijken, zien we de volgende cijfers:

  • Een stijging in ROAS van 116% naar 398%
  • Meer dan 2.200 orders uit Google Ads (+124%)
  • De gemiddelde orderwaarde in Google Ads steeg met +16,18%

Noo(d/t) aan merkbekendheid!

Google Ads check, klaar? Verre van. Allnuts was een nieuw merk in het online landschap. 
Bovendien werden hun producten voordien vooral verkocht via verdelers en vaak niet onder hun eigen naam. Tijd dus om te sleutelen aan de brand awareness van Allnuts!

We legden de focus op Facebook en Instagram om hun naamsbekendheid te vergroten. Hiervoor brachten we eerste de customer journey in kaart. Dit was ook van cruciaal belang voor de targeting van onze social ads.

Via een social content planning stelden we een mooie wisselwerking op tussen informatieve, inspirerende en activerende content. Zo werd de pagina afgewisseld met leuke weetjes, recepten en Allnuts-producten. 

Dit hebben we ook voldoende geboost met advertenties, aangezien je zo vooral nieuwe doelgroepen in contact brengt met je merk.

Uitgesplitste remarketing was een logische volgende stap, wat zich al snel vertaalde in een veel hogere interactie- en conversieratio.

Merkbekendheid en ROI: botst dat niet?

Al die branding en awareness campagnes zullen wel een negatief effect hebben op de ROI, dat zijn namelijk geen performance kanalen. Toch? Fout, bij Yappa kijken we altijd naar het grotere plaatje met het eindresultaat als dé belangrijkste parameter.

2016

Onze focus lag vooral op merkbekendheid en de stijging van het aantal bezoekers op Allnuts.be. Zowel via Google Display, e-mail en Facebook-advertenties. Ook hier hielden we de winstgevendheid van de campagnes nauwlettend in het oog, met een ROI van 142,34% als resultaat.

2017

We legden ons erop toe om Facebook om te buigen naar een performance-kanaal. Dankzij custom metingen en e-commerce data konden we heel kort opvolgen wat beter of slechter presteerde. De social ads haalden veel meer omzet op en dan spreken we nog niet van het indirecte effect op Google (organisch en betalend). Eindresultaat van deze multichannel approach: ROI van 343,02%.

2018

Natuurlijk waren we tevreden met de resultaten van het voorbije jaar. Hoe kunnen we dit nog verder open trekken? We namen Bing Ads erbij, gingen nog veel dieper optimaliseren in Google Ads en bedachten social posts die het organisch bereik deden ontploffen. Verder stuurden we aan op de meertaligheid van de shop en de implementatie van Mollie als betalingsoplossing.

Al deze inspanningen zorgden ervoor dat Allnuts.be in 2018 een ROI van 426,63% en bijna 5.000 orders behaalden. Een verdriedubbeling van de return op hun jaarlijkse marketinginvestering en dat in 2 jaar tijd.


Jouw ROI verhogen?

Dat kan! Wij investeren graag in een gratis intake gesprek, zodat we kunnen analyseren welke quick wins we zullen doorvoeren. Stel je vraag!