Het is zover. Na heel wat speurwerk ben je eruit, je wil investeren in online marketing. Oké, en nu? Er zijn namelijk zoveel kanalen die je kan inzetten voor jouw onderneming. Daarnaast verandert de online marketingwereld continu, wat het er niet makkelijker op maakt. Wij leggen je alvast even uit hoe wij dit aanpakken.

1. Het intakegesprek: de start van een mooie samenwerking

In een eerste kennismakingsgesprek leren we jou en jouw onderneming graag beter kennen. Waar loop je zoal tegenaan, wat zijn de doelen die je wil bereiken, wie zijn jouw klanten, waarin kunnen wij jou ondersteunen? We krijgen liefst een zo goed mogelijk beeld van de situatie. Enkel dan kunnen we ook samen de juiste volgende stappen zetten.

Intakegesprek Yappa

2. Wij zijn dwarsdenkers

Jij bent nog steeds de expert in jouw vak en dat levert ons kostbare informatie op. Bereid je er dus op voor dat we nog een aantal keer bij je terug komen voor extra vragen en inzichten. Hiermee gaan we vervolgens aan de slag. We maken gebruik van de expertise van onze marketeers en werken een aanpak uit die aansluit bij jouw noden en doelstellingen.

Dwarsdenkers Yappa

3. Plan van aanpak

Hierna stellen we een plan van aanpak voor, op maat van jouw noden. Zijn er nog zaken die op punt gesteld moeten worden? Dan stellen we een voortraject voor. Dit kan gaan van een doelgroepanalyse of marktanalyse tot branding of wireframing. Die stap terug is nodig om erna nog betere online marketing campagnes uit te rollen.

Zitten de fundamenten juist, dan starten we met online marketing. Op basis van jouw doelstellingen en de doelgroep(en) die je wil bereiken, werken we een online marketing strategie uit. Elk kanaal heeft namelijk zijn eigen publiek en doel. Je begrijpt ook dat branding erg moeilijk is met Google Search Ads.

 

Plan van aanpak

4. De juiste expert op het juiste moment

Als online marketing klant bij Yappa zijn er steeds twee dedicated yappanezen die voor jou door het vuur gaan. Onze Batman-Robin werking heeft tal van voordelen. Met twee heb je namelijk altijd meer ideëen en kan je elkaar challengen wanneer nodig. Het is slechts één manier waarmee we elkaar scherp houden. Daarnaast is het ook een soort van back-up. Is jouw hoofdcontactpersoon (Batman) afwezig door ziekte of verlof, dan is er altijd een tweede persoon beschikbaar die op de hoogte is.

Onze online marketeers zijn trouwens allemaal T-shaped. Dit houdt een all-round basiskennis in, met een dieper begrip van verschillende expertisegebieden. Bij de start van onze samenwerking houden we steeds rekening met de meest aangewezen experten voor de opdracht. Evolueert de samenwerking in een nieuwe richting, dan trekken we gewoon even aan de mouw van de persoon die zich in dit specifieke gebied specialiseert.

 

5. Manage, test, optimize, report, repeat

Hoera! De campagnes staan live, maar hier stopt het natuurlijk niet. Continu opvolgen, testen en optimaliseren is de boodschap. Enkel zo zullen we de vooropgestelde doelen behalen. Hier zijn we trouwens steeds erg transparant over. Zo rapporteren we maandelijks over de prestaties en mogelijke opportuniteiten. Dit gebeurt via videocall, telefoon of e-mail, wat jij het liefste hebt. Daarnaast voorzien we voor jou een online dashboard. Dit kan je op elk moment van de dag real time raadplegen.

We blijven natuurlijk ook mensen-mensen, daarom is een fysieke meeting nooit veraf. Zelf verkiezen we een face-to-face meeting om de drie maanden waarin we alles grondig overlopen. Tijdens dit moment willen we vooral van jou als klant horen wat jouw ervaring is en waar we eventueel moeten bijsturen. Ook blikken we hier graag al even vooruit op het komende kwartaal.

 

Online dashboard

Benieuwd welke aanpak we zouden hanteren om jouw doelstellingen te behalen?

Zoals je ondertussen wel weet, komen we maar al te graag eens luisteren.