Van chakra balancerende sauna's en chloorvrije zwembaden tot Mexicaanse temazcal en live muziek: Elaisa Energetic Wellness speelt op Champions League-niveau. En dan is er die locatie — even adembenemend als de warmste sauna in het complex. Yappa dook mee onder, en kwam boven water met een plan voor méér toestroom van bezoekers.

Toen Elaisa in 2019 de poorten van de Maya-tempel opende, liep het complex al vrij snel vol. “Grandioos. Uniek. Magisch.” Bezoekers kwamen superlatieven tekort om dit wellness-walhalla uit Dilsen-Stokkem te omschrijven. En terecht. 

Tot corona de halve wereld op slot gooide, inclusief Elaisa. Na maanden van sluiting betekende de versoepeling van de wetgeving hét moment om opnieuw de draad terug op te pikken. En snel. De vraag aan Yappa? “Kunnen jullie ervoor zorgen dat bezoekers hun weg naar ons terugvinden?” 

Challenge accepted.

Scopemeetings & adbudgetten

Toegegeven, de opstart van dit marketingproject was behoorlijk intens en kende de nodige uitdagingen. Maar zo hebben onze Yappanezen het het liefst.  
Stap één? Zo snel mogelijk, zo veel mogelijk meetbaar maken. Om dan te bepalen wat werkte en de koers bij te sturen waar nodig. De eerste resultaten waren meteen zichtbaar en Elaisa stroomde al snel terug vol. We richtten ons voornamelijk op stadsmensen, die snakten naar rust en me-time. Tijdens de wekelijkse scopemeetings werd er intensief bijgestuurd. 

Was er nog ruimte vrij? 
Moesten we harder gaan? 
Schakelden we beter terug? 


De inspanningen die volgden — lees: meer advertentiebudget juister inzetten — waren onmiddellijk voelbaar in het aantal boekingen.

De naakte waarheid

Stap twee. Hoe konden we de belangrijke momenten in een jaar beter voorbereiden? Denk vakanties, valentijn en andere piekmomenten. Merkbaar nadeel van zoveel planning: het laatste jaar zat Elaisa vaak té snel volledig vol. (Al vond de klant dat niet erg … )
Vol, met één uitzondering. De ‘naaktdagen’: dagen zonder badkledij, dus. Bij de Belg zit ‘naakt welnessen’ immers niet in het DNA, in tegenstelling tot pakweg de gemiddelde Duitser. Reden genoeg dus om te schakelen naar de omliggende buurlanden. Enige stelregel: “De potentiële bezoeker mag maximum 1 à 1,5 uur verwijderd zijn van Elaisa”. Om het buitenlandse publiek warm te maken voor een bezoek aan Elaisa, startte Yappa met advertenties op sociale media met daarbij ook video’s in meerdere talen. 

Ondanks dat we intern over een sterk marketing-team beschikken, biedt Yappa absoluut een meerwaarde. Zo brengen we elkaar naar een nog hoger level. De Yappa-specialisten zijn zeer pro-actief, meedenkend en altijd up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen van online marketing.
Jean-Luc Kumpen
Jean-Luc Kumpen
Bestuurder Elaisa Energetic Wellness

See, Think, Do: De kracht van de customer journey

Om snel van awareness naar conversie te gaan, deden we een ‘See-Think-Do’ oefening. Met dit model brengen we de customer journey — de verschillende fases van de klantreis — in kaart.

Awareness
Hier starten we met inspirerende video’s over de activiteiten in Elaisa. 

Discovery
De ontdekkingsfase, waarbij we klanten laten kennismaken met het aanbod en de verschillende ruimtes

Conversie
Onderaan de funnel stimuleren we klanten richting boeking door de inzet van converterende copywriting. 

Het is belangrijk om in iedere fase van deze klantreis aandacht aan de potentiële klant te besteden. Niet enkel in woorden, maar ook in daden. Dit vormde de basis van onze advertentiestructuren in Google en Meta. Team Elaisa zorgde zelf voor bijpassende content. Kortom, de ideale samenwerking!

Performance marketing & Pinterest plaatjes

Om Elaisa online te promoten, gingen we aan de slag met Google Ads. We startten eerst met een diepgaande zoekwoordenanalyse, waarbij we de belangrijkste sleutelwoorden detecteerden om zo de juiste doelgroep te bereiken. 

Daarnaast zetten we in op digitale advertenties en organische content via Pinterest, een inspirerend en visueel kanaal om de Elaisa doelgroep te bereiken. Opvallend: de tests met Pinterest advertenties leverde bijzonder kwalitatieve resultaten op. 

Constante factor

Yappa werd in de tijd dat we samenwerkten een constante factor binnen het marketing- en communicatieverhaal van Elaisa. We staan voortdurend in nauw contact met eigenaar en visionair Jean Luc Kumpen en zijn marketing team.

Een rol die we graag spelen. En waarvoor we graag onze borst al eens nat maken.

Meer verkeer
+393%
Meer verkeer

naar website

Meer cadeaubonnen
x3
Meer cadeaubonnen

verkocht via website

Meer bookings
+605%
Meer bookings

via website

Wil jij ook graag stomende performance marketing?

Relax. Wij regelen jouw online aanpak. En met resultaat.