100% future-proof

InTouch ontwikkelt intuïtieve mobiliteitssoftware voor politiezones en steden als Leuven en Hasselt, die de oplossingen gebruiken voor digitale bewonerskaarten en parkeercontrole. Hun missie? Een aangename verplaatsing in en rond een stad. Onder hun vorige bedrijfsnaam 'Tradelec' bouwden ze in deze sector een stevige reputatie op. Toch kozen ze bewust voor een nieuwe naam, nieuw imago en nieuwe website!

Future-proofing the new brand

InTouch trok z'n zevenmijlslaarzen aan en nam grote stappen richting de toekomst. Samen tekenden we een digitale strategie uit waarin de vernieuwde merkpositionering vertaald werd naar een volledige rebranding. Een belangrijk onderdeel: een website die beter aansluit bij hun vooruitstrevende visie.

Deze website moest vooral tonen dat InTouch future-proof is. De uitdaging was om bezoekers te overtuigen van het uitgebreide productportfolio én kennis te laten maken met de internationale ambities van InTouch.

Van strategische workshop tot webconcept

Om de complexiteit van de sectorspecifieke aanpak en oplossingen van InTouch te begrijpen, voerden we intensieve gesprekken met hun experts. In een strategische workshop gingen we aan de slag met hun werking, groeiplannen, diensten en visie op de website. De output van deze uitgebreide sessie? Een kristalhelder idee van het webconcept duidelijk uitgetekend in overzichtelijke sitemap en webflow. 

Samen met de klant zijn we erin geslaagd om tot de kern van hun toegevoegde waarde te komen. De volgende challenge: deze value op een begrijpelijke manier en in hapklare brokken overbrengen.

Van wireflow naar UX-design

De veranderingen binnen InTouch waren helder. De onderneming transformeerde in een fris en proactief bedrijf waar de klant nog meer centraal moest staan. Het doel van de website was duidelijk. Bezoekers in één oogopslag kennis laten maken met het dienstenaanbod van InTouch, om ze daarna een ‘deep-dive’ te laten doen in specifieke content.

Dit toverden we om tot een wireflow: een combinatie van de sitemap en high-level wireframes. De klant kreeg op die manier een duidelijk beeld van het concept van de website. Voor onze designer en front-end developers vormt dit de blauwdruk om een website met internationale ambities, eenvoudig in gebruik en dynamisch in stijl te creëren.  

Yappa staat voor een creatieve aanpak met een full circle digitaal aanbod, waar digitale transformatie in de core-business zit.
Astrid Thienpont
Astrid Thienpont
Chief Growth Officer InTouch

Van concept tot samenwerkingsvoorstel

De cruciale functionaliteiten voor de ontwikkeling omschreven we als volgt:

  • Er ligt een sterke focus op het design van de website. De unieke huisstijl moet volledig geïntegreerd worden, onder andere dankzij custom-made animaties.
  • Het bijzondere design moet het gebruiksgemak vergroten, de website moet eenvoudig te begrijpen, navigeren en beheren zijn;
  • InTouch is een nationale speler met internationale ambities, meertaligheid (NL,FR, EN) was noodzakelijk vanaf de go-live.
  • Als cornerstone van de communicatie moet de website flexibel communiceren en optimaal converteren.

Met deze heldere verwachtingen voor InTouch en duidelijke briefing naar het team, brachten we een samenwerkingsvoorstel op tafel. Goede afspraken, fijne partners.

Focus op UX-pijlers

Eén van de beloftes van InTouch is de gebruiksvriendelijkheid van hun mobiliteitssoftware. Een mindset die ook bij onze developers ingebed is. Ze bewaakten de user experience van de nieuwe website, zonder afbreuk te doen aan de dynamische huisstijl.

Het resultaat is een website met focus op de volgende UX-pijlers: 

  • Consistente user interface: zowel op interactief als grafisch niveau
  • Performance: snelheid van de website is cruciaal
  • Vindbaarheid: de website is goed vindbaar in zoekmachines (SEO)

Dit vereiste een intense samenwerking tussen front-end development, marketing en design. Afstemming met de klant was noodzakelijk in meerdere fases om het eindresultaat te verzekeren. Dankzij het Craft CMS kan de klant heel eenvoudig zijn website beheren. Het team van InTouch kan dus eenvoudig zelf diensten en pagina's toevoegen zonder ons daarvoor in te schakelen. Easy!

Rebranding in alle facetten

De nieuwe identiteit van InTouch is ontstaan door de evolutie van Tradelec en de markt. De specialisatie in toepassingen voor handhaving en parkeercontrole evolueerde naar een aanbod in geïntegreerde mobiliteitsoplossingen. Gebruiksvriendelijkheid voor stads- en politiemedewerkers, maar ook voor de inwoners, moest centraal staan - de nieuwe naam 'InTouch' onderstreept dit.

De mobiliteitsoplossingen van InTouch maken persoonlijke én efficiënte dienstverlening mogelijk. We ontwikkelden het logo en de volledig nieuwe huisstijl. Vervolgens vertaalden we deze naar digitale uitingen (website, screensavers, nieuwsbrieven) en offline materiaal (kantoorinrichting en visitekaartjes) 

Rebranding done? Nope. Onze aanpak reikte verder. We verzorgden de communicatie rond de rebranding en hielpen InTouch de eerste stappen te zetten naar een volledig nieuwe employer branding. Dat is pas een full-service partnership!


Ook interesse in een future proof website en rebranding?

Wij investeren graag in een gratis intake gesprek, zodat we kunnen analyseren welke digitale oplossing past bij jouw bedrijf. Stel je vraag!