Feestjeeee!

Deze zomer ging Itzu Jobs op zoek naar studenten die de handen uit de mouwen wilden steken tijdens de festivals. Ook wij staken een handje toe en zorgden voor een doelgerichte online marketing campagne.

Itzu Jobs is de vaste partner van heel wat Belgische festivals. Ze gaan jaarlijks op zoek naar studenten die er willen werken in ruil voor een toegangsticket. Samen met het HR-bedrijf zetten we dit jaar een creatieve marketingcampagne op poten! Met als doel: alle festivaljobs invullen én Itzu Jobs als sterk merk neerzetten bij het jonge publiek. Go, go, go! 

PS: deze digitale campagne kaapte een zilveren medaille weg in de categorie 'Best Social Media Strategy' tijdens de internationale Ewards.

'Fix' de juiste content voor je doelgroep

Weg met saaie vacatureteksten die we amper nog opmerken tijdens het scrollen. Deze keer spreken we rechtstreeks met de studenten. Creatieve content in hun taal, voorzien van vele voordelen voor hen én met leuke inside jokes.

Het contentplan bestond uit 3 grote delen: blogsmemes en give-aways. We schreven blogs op maat van de gedefinieerde doelgroepen. De festivalgaande jeugd moest van de blogtopics wakker liggen en er meer over willen weten: een checklist voor je volgend festival, de voordelen van werken op een festival én een online test: ‘welk festivaltype ben jij?’.

Tussendoor bedachten we heel wat memes, recht uit het leven van onze studenten gegrepen. Er wordt naar hartelust geliket en getagd. Herkenbare situaties in grappige formats gieten? Yes, dat werkt!

Elke week gaven we ook een écht festivalgadget weg: een black & white tent, een Polaroid camera, een Spotify account en zelfs draadloze oortjes. Jongeren die zot zijn van festivals en muziek konden dus maar beter deelnemen. En of ze dat deden!

Spread the word

Doelgerichte content is één ding, maar deze effectief in de leefwereld van je doelgroep krijgen is minstens even belangrijk. Naast Facebook was Instagram een echte topper tijdens deze marketingcampage. We richtten onze pijlen op iedereen die studeerde én interesse had voor muziek of festivals. 

Yappa gooit het telkens over een andere boeg, op maat van de doelgroep. En dat zie je in de resultaten!
Kristien Moelans
Marketing Manager Itzu Jobs

En de resultaten? Die zijn 'LIT'!

Zo kreeg de website maar liefst 300% meer bezoekers dan in dezelfde periode in 2018. Na 30 dagen schreven 708 studenten zich al in voor een festivaljob. 

Itzu Jobs versterkt z’n marktpositie aanzienlijk bij dit jeugdig publiek. De interacties tijdens deze social media campagne zijn indrukwekkend. Heel wat posts gingen in no time viraal. Jongeren tagden elkaar in herkenbare memes of gingen samen voor de winst van het festivalgadget.

Vooral op Instagram kon de campagne op een hoog engagement rekenen. Zo waren er maar liefst 95.915 vertoningen, meer dan het Itzu Jobs-account ooit heeft gehad. Vooral de memes en give-aways werden gesmaakt bij het festivalpubliek. 

Ook de jury van de internationale Ewards bekroonde deze campagne met een zilveren medaille in de categorie 'Best Social Media Strategy'!


Jouw contentmarketing ook naar een hoger niveau tillen?

Wij investeren graag in een gratis intake gesprek, zodat we kunnen analyseren welke digitale oplossing past bij jouw bedrijf. Stel je vraag!