Akwaaba!

In het ongerepte Ghana vind je aan de monding van de Volta ALGO-RITME. Op Kuduro-ritme oogsten ze het groene superfood: spirulina. Om voet aan de grond te krijgen in Europa ging ALGO-RITME op zoek naar een digitale partner: van go-to-market strategie tot e-commerce oplossing en marketing.

Van Afrika tot in … Europa

Spirulina is dé powerfood van de toekomst. ALGO-RITME oogst het groene voedingssupplement op het ritme van Afrika en dat mag je vrij letterlijk nemen. Niet voor niets oogsten ze enkel 100% zuivere spirulina in Ghana. Klaar om Europa te veroveren met kwaliteit van farm tot lepel.

Bezint eer ge begint

Bewust stilstaan bij het verhaal en de doelgroepen om er dan stevig in te vliegen. 

We namen de tijd om het merk van binnenuit te leren kennen. Wat een mooi verhaal: van farm tot lepel. Dichterbij de eindgebruiker kan je een product of een merk onmogelijk brengen. Dat is dan ook het verhaal dat moet verteld worden. Ook van buitenuit gingen we op zoek naar meer inzicht in spirulina. Wie zijn de verschillende doelgroepen? Waarom is ALGO-RITME een oplossing voor foodies die het belang van kwaliteit voorop stellen? Een aantal diepte-interviews vormden de basis voor het inzicht en de uitwerking van een go-to-market strategie: healthy foodies hechten bijvoorbeeld belang aan andere USP's dan atleten. 

Het resultaat? Een goed onderbouwde websitestructuur, zoekwoordenanalyse en online marketing strategie. Hiermee leggen we dus de fundamenten voor een duurzame, digitale oplossing.

Een content-heavy webshop

ALGO-RITME profileert zich als de Rolls Royce onder de spirulina. Dat moet zich uiteraard ook vertalen in de look & feel. Daarnaast was er ook een hoofdrol weggelegd voor de content. We bouwden een webshop die beide werelden naadloos integreerd. Er werd extra aandacht besteed aan contentdistributie en conversie, uiteraard zonder aan design in te boeten.

We staken alles in een speels, Afrikaans jasje op basis van de bestaande productverpakking. Het design werd doorgetrokken tot in de kleinste details: van een animatie in het logo tot een volledig custom gestijlde bevestigingsmail. Met daarin steeds de Volta-rivier en Afrikaanse prints centraal. Voel je het ritme al een beetje?

De volgende stap in het verhaal

Geen go-to-market strategie, zonder online marketing. Voor elke buyer persona brachten we de customer journey in kaart. Van merkpositionering en verkoop, tot het creëren van échte fans. Dit alles met focus op de 'why' van ALGO-RITME. En hoe zich dit verhaal verder ontpopt: van farm tot op je lepel, daar delen we binnenkort graag de eerste resultaten over.

Het was een hele leuke samenwerking met de yappanezen. We zijn blij met het resultaat en we kijken uit naar de toekomst!
Timo Van Vooren
Co-founder Kenyio

Op zoek naar een webshop op het ritme van jouw bedrijf?

Wij investeren graag in een gratis intake gesprek, zodat we kunnen analyseren welke digitale oplossing past bij jouw bedrijf. Stel je vraag!