Het doel van Isola: naar buiten komen als dé firma die je een totaaloplossing biedt voor jouw vloeropbouw. Door de uitbreiding van de diensten (van enkel isoleren naar een all-in-one vloeroplossing) was er nood aan een goede B2C en B2B aanpak met een nieuwe website als speerpunt. Hoe we dat laatste aanpakten, lees je hier!

Een goede ondergrond als basis

Net zoals de kwaliteit van je isolatie afhangt van een goede voorbereiding, gingen we voor het digitale traject van Isola ook van start met een uitgebreide analyse. Op basis van een grondige concurrentieanalyse en het creëren van enkele buyer persona’s, kregen we inzicht in de verschillende doelgroepen en de manier waarop deze doelgroep digitaal willen communiceren. Dit vertaalde zich uiteindelijk in de vereiste functionaliteiten van de nieuwe website.

Peter de architect, Karel de doe-het-zelver of Jean de projectontwikkelaar hebben nu eenmaal andere noden dan Emma en Tom die een huis gaan bouwen. Al snel werd duidelijk dat de belangrijkste focus lag bij het informeren van de bezoeker. Zowel op de website zelf, als via chat, telefoon of e-mail. Van het informeren van particulieren over alle mogelijke premies, tot de professional die op zoek is naar technische fiches.

"Yappa is een frisse firma, die even prettig gestoord is als ons. Innovatief en met een gemotiveerd team. Dat voel je… ook aan de website."
Bjorn Verhoeven
Chief Brand Officer Isola

Een structuur waar je op kan bouwen

Met de learnings rond de verschillende persona’s in ons achterhoofd, gingen we aan de slag. De uitkomst van het analysetraject werd omgezet in een website structuur. In alles wat we doen staat de eindklant centraal, en dus ook in de manier waarop de website werd opgebouwd. Enkel zo kunnen we zowel voor Peter als Emma de juiste gebruikerservaring garanderen. De focus lag op twee zaken, enerzijds awareness creëren, anderzijds de bezoeker zo goed mogelijk informeren.

De juiste look and feel maakt het af

De structuur is er, nu is het tijd voor de afwerking. Gedurende het website project namen we op vraag van Isola ook de huisstijl onder de loep. Niet voor een volledige rebranding, maar simpelweg voor een update van de huidige stijl. Soms zorgen enkele kleine aanpassingen namelijk al voor een wereld van verschil. Een subtiele verandering in de kleuren, was een schot in de roos.

De website is nog maar het begin

Met de nieuwe website is er nu een up-to-date contentmanagementsysteem (CMS) beschikbaar, waar Isola ook zelf mee aan de slag kan. "Als je kan werken met Word dan kan je werken met het CMS, punt! Echt het meest gebruiksvriendelijke, snelle en accurate CMS dat ik in mijn 20-jarige loopbaan met websites heb gezien", verduidelijkt Bjorn Verhoeven.

De volgende stap: dit platform laten renderen door er relevant verkeer naar toe te leiden. Ook hierin ondersteunen we Isola met een online marketing strategie. Daarnaast zijn we volop bezig met het toevoegen van allerlei extra features aan de website. Kortom, we staan nog maar aan het begin van een warm verhaal.


Overweeg je een nieuwe website of webshop?

Wij investeren graag in een gratis intake gesprek, zodat we samen kunnen bekijken welke oplossing de juiste is voor jouw probleem. Stel je vraag!